# Меню

Общи условия за ползване

Общи условия за ползване на интернет магазин www.elemento.bg

 

Основни приложения

Бутик Хоум Трейдинг ЕООД с ЕИК 200975157 и адрес на регистрация гр. Варна, ул. Преслав 39 е собственик на  онлайн/интернет магазин, който може да бъде достъпен на интернет адрес www.elemento.bg.  

Всеки Клиент на ELEMENTO.BG може да закупи предлаганите в онлайн магазина стоки, като спазва Общите Условия на интернет магазина.

Настоящите Общи Условия описват начина, по който се извършва покупко-продажба през онлайн магазина ELEMENTO.BG и се считат за договор за покупко–продажба между Клиента и Бутик Хоум Трейдинг ЕООД.

 Договорът за покупко-продажба  се счита за сключен от момента на направената покупко-продажба в интернет магазина и извършеното предварително заплащане от страна на Клиента.

 

Поръчка

Изключителен достъп до услугата на ELEMENTO.BG има всеки Клиент, който желае да направи поръчка през интернет магазина. Поръчките се правят безплатно и доброволно от страна на Клиента, чрез добавянето им в кошницата за поръчки ELEMENTO.BG и въвеждане на необходимите детайли, за да може поръчката да бъде завършена.

За да може системата на ELEMENTO.BG да входира поръчка е необходимо Клиента да предостави необходимата за това информация.

В случай, че Клиента не желае да въвежда информация, а предпочита да входира поръчка по телефон, може да използва бутона за бърза поръчка наличен в страницата на всеки продукт. След заявяване на желание за поръчка Консултант на ELEMENTO.BG ще се свърже с Клиента използвайки предоставените от негова страна координати за обратна връзка.

Всички продукти, които се предлагат от ELEMENTO.BG са налични за поръчка към момента на самата поръчка. Детайлите по поръчката се потвърждават по телефон с наш Консултант. Тъй като актуалните наличности се обновяват на всеки 24 часа е възможно определен артикул да не е наличен на склад и да изисква по-дълга доставка. Последното се уточнява с наш сътрудник.  Всяка поръчка се финализира от Консултант на магазина по телефон. Ако между момента на поръчка и потвърждението с Клиента продукта е изчерпан, ELEMENTO.BG има право да анулира поръчката, като възстанови заплатената от Клиента сума по банков път.

При завършване на поръчката Клиента се съгласява с общите условия и политиката за поверителност на сайта ELEMENTO.BG. Чрез отбелязване на бутона Съгласен съм с общите условия и политиката за поверителност на сайта. , Клиента се съгласява и извършва електронно потвърждение, с което декларира, че е запознат с Общите Условия.

Във връзка ЧЛ. 57 Т.3 ОТ ЗЗП всички индивидуални поръчки изработени за Клиента, продукти които са персонализирани или поръчани със срок на изработка и доставка не могат да бъдат върнати или анулирани след предплащане на предварително съгласувана сума за капаро. Ако има повреда, продукта може да бъде заменен. В случай, че Клиента въпреки горе описаните условия изяви желание за отказ, след като поръчката вече е била процедирана за производство или доставка заплатената сума-капаро ще бъде удържана, като неустойка.

 

Продукти

Всички продукти предложени на сайта  www.elemento.bg са представени, чрез изображения, които са предоставени от вносителя или  производителя на конкретния продукт. Всички изображения имат за цел да представят продукта реалистично, но при евентуални разминавания в цветове и реалния продукт Бутик Хоум Трейдинг ООД не носи отговорност.

 

Доставка

Всички продукти предлагани от ELEMENTO.BG се доставят до точен адрес предоставен от страна на Клиента.

Повечето продукти се предлагат с промоционална безплатна доставка, която се извършва до входа на сградата. В зависимост от продукта е възможно да се начисли такса за доставка предварително уточнена с Консултант по телефона.  Процеса по разтоварване и носене на закупената стока до вратата на Клиента не е включен в предлаганата услуга. Всички стоки се доставят до адрес на Клиента във фабрична опаковка и разглобен вид. Монтажът не е включен в предлаганата от ELEMENTO.BG услуга.

В зависимост от артикула условията по доставката се уточняват допълнително със служител по телефона. 

В зависимост от големината на пратката е възможно доставката да се осъществи в няколко поредни дни. Артикулите с големи габарити изискват специализиран транспорт, което може да наложи доставка в последователни дни.

Срокът на доставка може да варира и се уточнява с Консултант на магазина. В големите населени места доставка се извършва в дните от понеделник до събота, а в по малките населени места всяка седмица в определен за това ден от страна на куриерската фирма.

Срока на доставка обявен към Клиента се счита за ориентировъчен. В зависимост от конкретния продукт, срока на доставка се уточнява с консултант на магазина. Молим, да имате предвид, че поради спецификата на артикулите, по-големите габарити и натовареността на куриерските фирми може да бъде отчетено евентуално забавяне, което не зависи от търговеца.

 

Плащане

Поръчките направени през сайта на ELEMENTO.BG може да бъдат заплатени по

  • Банков път
  • С карта през системата на E-Pay
  • С код на каса  генериран от системата на Easy Pay
  • На изплащане, чрез услугата на  TBIPay
  • С наложен платеж за определени продукти
  • С 40% предплащане по банков път на продукти, които трябва да се произведат по индивидуална поръчка на Клиента
  • Плащане с банкова карта, през ВПОС (услугата предстои да бъде активирана)

Отказване от Договора, връщане на продукт и рекламация

Всеки продукт може да бъде върнат или заменен в срок от 14 дни от неговото получаване. Връщането с извършва за сметка на купувача.

След като поръчката бъде доставена и получена от Клиента при евентуален иск за връщане на продукта е необходимо да се свържете с нас по имейл или по телефон. 

Клиента също може да върне продуктите, закупени по Договор и е в правото си да получи цялата сума заплатена за продуктите в следните ситуации:

  • Продуктите имат груби повреди, които ги правят несъответни;
  • Доставените продукти са различни (спецификации, количество и др.) спрямо направената поръчка;
  • Продуктите имат производствени дефекти.

В случай, че Клиента реши да предяви правото си на връщане на продукт, последното може да се осъществи единствено в срока предвиден от закона, а именно 14 дни.

Иск за връщане на продукт може да бъде предявен в писмена форма, по телефон и след представяне на попълнен формуляр за рекламация. Формулярът за рекламация може да бъде изтеглен от тук: https://elemento.bg/

В началната страница на магазина най-долу във футъра може да достъпите до формуляра за рекламация. Последния може да бъде изпратен и по имейл по желание на клиента. 

За да бъде приет продукта и счетен, като валиден за връщане е необходимо да бъде опакован по възможност в оригиналните транспортни опаковки и върнат в точният брой пакети, както при получаването. Пример: ако продукта е доставен в три пакета, той следва да бъде върнат в три пакета.

В случай, че продукта е бил монтиран и демонтиран, връщането му няма да бъде уважено, тъй като последното може да наруши оригиналната му стойност.

В случай, че Договор е сключен между юридически лица и е издадена фактура на  търговско дружество, се счита се, че сделката е сключена между търговци, поради което Законът за защита на потребителите не се прилага, тъй като той предоставя защита единствено за потребители – физически лица. В този случай заявяване на връщане в срок от 14 дни след получаване на продукта няма да бъде уважено и ще се процедират възможностите за замяна (в случай, че има цялостно нарушение), поправка, частична замяна на конкретни елементи или изпращане на конкретни елементи.

Връщане на сума по заплатен и върнат продукт

Търговецът се задължава да върне заплатената сума в срок от 14 дни от получаването на уведомлението за отказ, както е предвидено по закон. Той обаче може да отложи възстановяването на сумата, ако не е получил стоките или доказателство, че сте ги върнали. Всички клиенти са задължени да запазят бележката получена при връщане на стоката и я изпратят по имейл към имейла посочен от търговеца - contact@elemento.bg

В случай, че плащането е направено с банкова карта, възстановяването на суми става, чрез нареждане на обратна операция по картата, с която е направено плащането в срок от 14 дни.

Всички суми, които трябва да бъдат върнати се превеждат по българска банкова сметка. В случай, че банковата сметка е чуждестранна, таксите за сметка на Клиента.

Рекламация

При рекламация, търговецът е длъжен да я удовлетвори,  като я отремонтира или замени. В случай че са налице няколко неуспешни ремонта, може да се стигне до извод, че стоката е с фабричен дефект, съответно подлежи на замяна с изправна стока от същия вид. В случай че търговецът не разполага с наличности от същата стока, едва тогава има задължение да възстанови платената сума.

Правото на рекламация и правото на отказ от договора от разстояние са две различни права, които не могат да се упражняват едновременно. 

Гаранция

Продуктите на ELEMETO.BG се предлагат с гаранция предоставена от производителя. Гаранцията може да включва замяна, ремонт или цялостно връщане на стоката - само в случаите, когато производителя не може да извърши замяна или ремонт.

Гаранцията на продуктите няма да важи при следните случаи:

  • Продукта е с нарушена опаковка, разглобяван или използван
  • Продукта има дефекти и следи от употреба
  • Продукта е в различно състояния от търговския вид, в който е бил доставен

Търговската гаранция е предоставена от фирма Бутик Хоум Трейдинг  ЕООД, България, гр. Варна, р-н Одесос, ул. Преслав 39, ет. 1 и важи за срок от 24 месеца от датата на закупуване на стоката, на територията на Република България. Този гаранционен срок е валиден при правилна експлоатация и поддръжка на мебелите, съоръженията, градинските мебели и артикули. Ако получите дефектна стока по наша вина, то тази стока може да бъде подменена или да ви се възстановят сумите платени за нея.

Ако възникне проблем с продукт, моля да ни сигнализирате на имейл contact@elemento.bg  или да се свържете с нас на 0882 44 07 42

Търговската гаранция покрива дефекти проявили се въпреки правилната мебелите, съоръженията, градинските мебели и артикули . За правилна употреба спазвайте инструкциите упоменати по –долу в търговската гаранция.

Проявени дефекти даващи основание за рекламация:

 Гаранцията покрива дефекти в материалите и изработката на компонентите от, които са изградени мебелите.

Гаранцията важи само при употреба на изделията в домашни условия и при обичайните експлоатационни условия.

Гаранцията важи за корпусната част на мебелите, като основа и рамка.

Търговската гаранция не важи в следните случаи:

 Гаранцията не важи за артикули, които са били неправилно съхранявани или сглобени, използвани не по предназначение или извън обичайния начин, почиствани по неподходящ начин или с неподходящи препарати.

Гаранцията не покрива нормалното износване, нараняване или издраскване, изсветляване на материалите от слънчево греене или други светло и топло източници, както и повреди възникнали вследствие на механичен удар или друго външно въздействие.

Гаранцията не важи ако изделията са използвани на открито и във влажни помещения с изключение на артикулите, които са предназначени за външно използване.

Гаранцията не покрива случайна или умишлена повреда.

Търговската гаранция не покрива загубени или липсващи елементи, охлузвания и драскотини по тока, подметката и външната страна на обувките.

 Метод за удовлетворяване на гаранционните претенции:

Поправяне не дефекта чрез ремонт на артикула в срок до 30 дни от датата на приемане на гаранционната претенция при условие, че последното е възможно. Ако има повреда по продукта, която може да бъде констатирана, като повреда причинена  по време на транспорта в това число драскотини, скъсана дамаска или счупен елемент, гаранционните условия ще покрият възможност за замяна на продукта с нов или анулиране на поръчката с последващо пълно възстановяване на сумата. В случай на елемент който може да бъде поправен/ремонтиран  последното трябва да бъде потвърдено от търговеца, като възможност, тъй като щети причинени от транспорта, както и леки наранявания технически не подлежат на възможност за ремонт. В този случай ще се извърши замяна или анулация на поръчката по желание на клиента.

Ако поправката е невъзможна – следва замяна на стоката с друга от същия вид.

В случай на липса на същата по вид стока, следва замяна с друга по избор на клиента. В случай на разлика в цената, същата следва да бъде заплатена от него.

Всички претенции произтичащи от Търговската гаранция, следва да бъдат предявявани устно или писмено след предоставяне на следните документи: документ за покупка (касова бележка), гаранционна карта, фактура, номер на поръчка и въз основа на изчерпателно и коректно попълнен и подписан ФОРМУЛЯР ЗА РЕКЛАМАЦИЯ. Продуктът, предмет на рекламация, трябва да се представен в подходящ (почистен) вид  и по възможност в оригинална опаковка. Ако дефекти по продукта бъдат констатирани още при отварянето на продукта, следва продукта да не бъде сглобяван и търговецът да бъде информиран в най-кратък срок.

Независимо от Търговската гаранция продавачът отговаря за липсата на съответствие на потребителската стока с договора за продажба съгласно гаранцията по чл.31-47 ЗПЦСЦУПС. При несъответствие на стоките потребителят има правни средства за защита срещу продавача, които не са свързани с разходи за него, и търговската гаранция не засяга тези средства за защита на потребителя.

Чл. 31. (1) Продавачът отговаря за всяко несъответствие на стоката, което съществува в момента на доставяне на стоката и което се появи в рамките на две години, считано от момента на закупване от страна клиента.

Чл. 33. (1) Когато стоките не отговарят на индивидуалните изисквания за съответствие с договора, на обективните изисквания за съответствие и на изискванията за монтиране или инсталиране на стоките, потребителят има право:

  1. да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие;
  2. да получи пропорционално намаляване на цената;
  3. да развали договора.

(2) В случаите по ал. 1, т. 1 потребителят може да избере между ремонт или замяна на стоката, освен ако това се окаже невъзможно или би довело до непропорционално големи разходи за продавача, като се вземат предвид всички обстоятелства към конкретния случай, включително:

  1. стойността, която би имала стоката, ако нямаше липса на съответствие;
  2. значимостта на несъответствието
  3. възможността да бъде предоставено другото средство за защита на потребителя без значително неудобство за потребителя.

(3) Продавачът може да откаже да приведе стоката в съответствие, ако ремонтът и замяната са невъзможни или ако биха довели до непропорционално големи разходи за него, като се вземат предвид всички обстоятелства, включително тези по ал. 2, т. 1 и 2.

Стоков кредит/Закупуване на изплащане 

Продуктите в ELEMETO.BG могат да бъдат закупени на изпащане, чрез възможност за стоков кредит от TBI. В страницата на продукта е интегриран бутон Купи на изплащане с TBIPay. В случай, че Клиента предпочете тази опция системата препраща  Клиента към системата на TBI. След подадена заявка техен служител се свързва с Клиента за уточняване на детайли. Ако заявката за стоков кредит бъде одобрена, служител на ELEMETO.BG се свързва с Клиента за уточнение на условията и данните свързани с доставката. 

Видео на заглавна страница: Video by freepik